Ahir, l’equip tècnic del Pacte Territorial de la comarca de la Safor, va tindre l’oportunitat d’assistir aL passe de degustació organitzat per l’Acadèmia García Ibáñez a càrrec de l’alumnat del curs cuina, una formació amb certificat de professionalitat de nivell 2. També va participar l’alumnat del curs d’Operacions bàsiques de restaurant i bar de nivell 1, que tot i portar només dues setmanes de formació, va demostrar una gran professionalitat i actitud servint a tots els comensals.

Les postres van vindre de la mà de l’alumnat de pastisseria de nivell 2, mentre que el còctel va ser servit per persones amb diversitat funcional del curs de Servici de cafeteria, barra i sala. Una jornada celebrada al Palau Miramar que va posar en valor la importància d’unir formació i realitat professional.
L’esdeveniment va estar completament preparat i gestionat pels mateixos alumnes, que assumiren tasques d’organització, elaboració i servici davant de professionals i agents vinculats al sector públic, social i agents d’inserció laboral. Una experiència pràctica que els va permetre demostrar totes les competències adquirides durant el seu procés formatiu.

A més de ser una degustació gastronòmica, la jornada es va convertir també en un espai de networking molt enriquidor, generant connexions entre alumnat, professionals i entitats del territori. Va ser tot un plaer compartir este esdeveniment amb companys i companyes de Servicis Socials de la Mancomunitat de Municipis de la Safor,Labora Gandia, Càritas, Fundación Amigó, Ajuntament d’Oliva, Club de Tenis i Sklum. Un networking molt actiu amb professionals amb qui col·laborarem habitualment i amb qui, en molts casos, ens vam poder conéixer finalment en persona.
Este tipus d’iniciatives permeten apropar l’alumnat al món laboral real, afavorint noves oportunitats d’ocupació i reforçant les aliances entre entitats, empreses i recursos de formació de la comarca. Molts dels participants també havien assistit mesos enrere al Fòrum d’Ocupació d’Hostaleria i Hoteleria, continuant així el seu itinerari de preparació i inserció laboral.
Des del Pacte Territorial de la Safor volem felicitar l’Acadèmia García Ibáñez per impulsar activitats que connecten formació, empresa i ocupació d’una manera tan pràctica i efectiva, així com reconéixer el gran treball realitzat per tot l’alumnat. També volem agrair a l’acadèmia la iniciativa i la seua aposta per crear espais de trobada i col·laboració entre entitats i professionals del territori. Estem convençuts que molt prompte continuarem desenvolupant noves accions conjuntes.
Els desitgem molta sort en esta nova etapa professional que ara comença i esperem que prompte tinguen l’oportunitat de demostrar tot el seu talent dins del sector.
