El Pacte Territorial de la comarca de la Safor participà la setmana passada en dos esdeveniments clau vinculats a l’ocupació, la formació i el desenvolupament professional: el XIX Fòrum d’Ocupació del Campus UPV Gandia i el fòrum comarcal “Activa’t Oliva. Emprén, Ocupa’t”.
La participació en estos espais reforçà el treball continu del Pacte per apropar oportunitats laborals, orientació professional i recursos formatius a la ciutadania de la Safor, així com per enfortir la connexió entre empreses, institucions, centres educatius i persones en recerca activa d’ocupació.
Orientació directa per a millorar l’ocupabilitat
En el fòrum celebrat al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València, l’equip tècnic del Pacte participà en les rondes de simulació d’entrevistes, oferint assessorament personalitzat a l’estudiantat per tal de millorar la seua preparació davant processos de selecció reals.

Espais que generen oportunitats
Pel que fa a la jornada “Activa’t Oliva. Emprén, Ocupa’t”, el Pacte Territorial formà part d’un espai de trobada entre empreses, entitats formatives, administracions i persones desocupades, fomentant la creació d’oportunitats laborals i impulsant la capacitació professional a nivell comarcal.
Treball constant al territori
Estes accions s’emmarcaren dins d’una agenda activa en matèria d’ocupació i formació. En les últimes setmanes, el Pacte Territorial també participà en iniciatives com la Fira de l’Estudiant de Gandia o el fòrum “Connexió Laboral” organitzat pel Centre de Desenvolupament Rural.


Compromís amb l’ocupació i el desenvolupament local
El Pacte Territorial per l’Ocupació de la Safor reafirmà així el seu compromís amb la promoció de l’ocupació de qualitat, la millora de l’ocupabilitat i el desenvolupament socioeconòmic sostenible de la comarca.
La coordinació entre administracions, teixit empresarial, centres educatius i agents socials continuà sent clau per a construir una Safor amb més oportunitats, més talent i més futur.
El Pacte Territorial
El Pacte Territorial per l’Ocupació de la Safor es crea a l’empar del Decret 235/2022, de 30 de desembre, del Consell, que regula els pactes territorials per l’ocupació i el desenvolupament local participatiu i sostenible a la Comunitat Valenciana.
Està integrat per la Mancomunitat de Municipis de la Safor, la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV), la Federació d’Associacions Empresarials de la Safor (FAES), així com pels agents socials UGT-PV i CCOO PV, amb la direcció estratègica de l’Ajuntament de Gandia.